clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

Cateva sfaturi…

Vreau sa scriu aici cateva lucruri pe care le-am aflat pe pielea mea, desi as fi vrut sa fie cineva sa mi le fi spus. Am mai aflat altele de la prietene si de pe net, dar le strang pe toate aici ca sa ajute pe cineva la momentul potrivit.
Cele ce urmeaza sunt strict din experienta mea, asa ca e posibil sa nu fie reguli generale.

1. Chiar din primele luni in momentul in care ati aflat ca sunteti insarcinata si au inceput sa se mareasca sanii, dati-va cu o crema impotriva vergeturilor. Oricum sanii sunt extrem de solicitati si in timpul sarcinii (cresc considerabil) cat si in timpul unei eventuale alaptari. Asa ca aveti mare grija de ei!

2. La inceputul sarcinii (cel putin eu) am fost foarte balonata si aveam niste dureri destul de rele din cauza asta. In momentul in care am redus drastic carbohidratii din alimentatie (cartofi, fasole, orez, paste, paine alba) mi-a fost ceva mai bine. Si m-a ajutat si niste carbune medicinal – la nevoie.

3. In primele 2-3 luni – depinde de caz- o sa va simtiti slabita, ametita si anemica. Incercati sa luati lucrurile pe rand, cand va simtiti rau stati jos 5-10 min. pana trece sau chiar mai mult. Pe la 2 luni si jumatate mie mi-a trecut – se obisnuieste inima si plamanii cu noua sarcina (am citit ca de aici e problema)

4. Incercati, chiar daca aveti pofte din cele mai ciudate, sa mancati cat de cat sanatos in primele 3 luni – acum i se formeaza creierul, organele si in general tot copilul. Cu conditia sa si puteti. Primele 3 luni cred ca sunt cele mai importante(nu ca celelalte ar fi de ignorat, dar acum i se formeaza, oasele, organele, etc.)

5. Cand a inceput burtica sa creasca incercati sa va dati daca se poate in fiecare seara (eu asa ma dau) cu o crema speciala pentru sarcina. Sunt foarte hidratante si cred ca ajuta. Eu am Sanosan mom-to-be si este foarte buna. Mi-am luat si ulei tot de la Sanosan antivergeturi dar ramane asa lipicios dupa….Nu stiu cat o sa ma mai dau cu el. Faceti-va un obicei din a va da cu crema pentru ca pielea mai tarziu nu o sa mai aiba timp sa se inmoaie foarte bine si s-ar putea sa va treziti cu neplaceri. Cand va dati cu ceva pe burtica puneti sub abdomen un prosop sa nu murdariti asternutul si incercati sa stati cu picioarele ridicate un pic mai sus.

6. Aveti grija la temperatura apei cand faceti baie. Nu faceti baie in cada sau la dus cu apa fierbinte! Apar contractii sau poate chiar mai rau.

7. Daca va ingrijorati cum e cu epilatul, la mine e ok, deocamdata (aproape 5 luni). Nu prea ma mai doare asa rau si nici nu prea mai creste ca inainte….

8. Purtati haine lejere! Pe cat posibil purtati lucruri care sa nu deranjeze cand stati jos, cand va miscati, etc. Mie mi se pare tare incomod sa te stranga sau sa te deranjeze niste pantaloni sau altceva. Pe la 2 luni si jumatate imi cumparasem deja colanti (cu elasticul cat mai larg) si niste rochite lungi si largi. Ma strangeau toate hainele….

9. Incearca sa fii calma, citeste:

Mi s-a parut cea mai completa (am citit vreo 4 ) despre sarcina (si din ce m-am uitat e bine facuta si cea despre cresterea copilului). In carte o sa gasiti o grama de lucruri interesante si bune de stiut.

Totul o sa fie bine daca ai grija de tine!

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

