clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

Luna a 9-a! Ultima!

Am ajuns si in luma a noua. Dupa toate sperieturile mai mult sau mai putin intemeiate oferite de diversi doctori, mai am putin pana la final. Poate au avut dreptate, poate nu, cred ca nu o sa aflu niciodata. Tot ce sper este ca o sa fie o nastere usoara – desi nu cred ca exista asa ceva – si sa avem un bebe sanatos.

Cateva idei de luat in seama in luna a noua:

1. Eu nu am facut pana acum vergeturi si sper ca de acum incolo sa nu fie cazul. Asa ca ingrijiti-va burtica. Daca Doamne fereste se intampla, raman acolo toata viata! Eu am amestecat acum ulei de migdale dulci (http://www.mamicamea.ro/vita-age-mamma/beneficiile-uleiului-de-migdale-dulci-in-ingrijirea-pielii-viitoarei-mamici.html) cu putin unt de shea, putin unt de cacao si putin ulei de cocos si le-am pus pe calorifer intr-un recipient de sticla, la topit. S-a facut o crema subtire (cand e calda) si cam tare cand e rece, pe care o folosesc in fiecare seara. Eu ma asteptam sa fac vergeturi deoarece mai am si in alte zone, dar poate masajul din luna a doua si pana acum a ajutat…

2. Imbracati-va comod.  Si ziua si noaptea. Ganditi-va ca astea sunt ultimele nopti de liniste pe care le aveti, asa ca profitati de somnul asta. Stiu ca nu va mai incape nimic, dar se gaseste ceva pe la sotul, sau  prin casa mai larg… : )

3. Aveti grija la ce mancati! Constipatia in sarcina, oricum nu e ok, dar mai ales acum in ultima luna…Incercati sa mancati multe fibre – linte, paine integrala, fructe si legume crude, etc. Evitati carbohidratii – cartofi, orez, fasole, paine alba, prajiturile, etc.

4. Nu mai fiti viteze! Lasati pe altii sa ridice greutatile, nu mai e cazul sa facem noi totul. Noi deja cam vreo 5 kg in burtica. E destul!

5. Informati-va singure, in orice privinta! Nu zic sa luam tot ce scrie pe internet de bun, dar daca doctorul ne zice ceva care pare aberant, mai cititi, ganditi cu propriul cap. Poate aveti norocul de un doctor competent, poate nu. Vorbiti cu prietenele care au trecut printr-o sarcina. Sunt o buna sursa de informatii.

6. Beti apa! Acum rinichii lucreaza mult mai mult ca de obicei si au nevoie de mai multa apa pentru a se curata. Ca si sfat dupa 7-8 seara mai putina apa, pentru a evita dusul la toaleta din ora in ora noaptea. La mine merge.

7. Informati-va despre cum decurge o nastere. E destul de aproape si e bine sa stii la ce sa te astepti! E bine sa stii ce este o epiziotomie, cand se face o clisma (http://www.lacafenea.ro/clisma-inaintea-nasterii-t6287.html), ce consecinte poate avea o cezariana, ce este un granulom de fir, ce este o anestezie epidurala si multe alte lucruri. Nimeni nu iti spune inainte o gramada de lucruri. Ramane sa intrebi tu sau exista posibilitatea sa ti se intample lucruri naspa fiindca nu ai stiut sa intrebi sau ce sa ceri.

Daca mai imi vin idei, o sa continui in alt articol…

Single Post Navigation

5 thoughts on “Luna a 9-a! Ultima!

  1. Buna!felicitari pentru acest blog,ai posturi foarte interesante,mai ales pt o viitoare mamica:)Eu sunt insarcinata in 25sapt si din cate am citit la tine pe blog, tu vei naste la Regina Maria Brasov,nu?Ma bate si pe mine gandul sa nasc acolo,desi sunt din Bucuresti,am dr aici insa la clinica Regina Maria Buc nasterea costa 9700ron,iar naturala 7500ron.La stat nu prea se pune problema,avand in vedere ce e prin maternitatile noastre..si sunt destul de speriata pentru a ma inhama la asta.Ce voiam sa te intreb pe tine, cam cate controale/drumuri pana la brasov ati facut?e incomod?cum arata clinica,poti comunica usor cu dr?aici la buc,clinica arata ft bine,conditii si servicii excelente..insa pretul de 9700 mi se pare prea mare totusi pt noi…
    Sarcina usoara pana la termen si nastere la fel de usoara si un bebe sanatos🙂

    • Salut,
      Multumesc pentru comentariu.
      Referitor la intrebarea ta…Eu nu am fost la Regina Maria din Brasov pana acum deloc. Am vrut sa merg, dar pana m-am hotarat, au inceput problemele, cu contractii si dureri de burta si imobilizare in pat si nu am mai apucat sa merg acolo. Dar pot sa iti dau detalii maine, pentru ca la 3 am prima programare la dr. Baiulescu (cu care vreau sa si nasc). O sa raman la Brasov pana la nastere.
      Pretul intr-adevar nu se compara, este de 3200 lei cezariana si 3000 lei nastere normala sau in apa…
      Maine cand o sa am detaliile care te intereseaza, o sa iti scriu.
      Numai bine,

  2. Salut,
    Am fost ieri la Regina Maria, dar a durat foarte mult – vreo 4 ore – si nu am mai putut sa scriu, am fost tare obosita…
    Ce sa-ti zic? Am vizitat maternitatea si este foarte ok, este curatenie, este baie in camera, asistentele iti aduc bebele cand doresti, poate sa stea cu tine in camera sau poti sa il tii cu ceilalti, depinde cum te simti si cum hotarasti.
    Iti dau totul de la ei: pampersi, lapte, camasi de noapte, toate lucrurile de care ai nevoie, nu trebuie sa aduci tu nimic. O asistenta este tot timpul la dispozitia ta pentru a te ajuta daca ai nevoie, la baie sau cu bebele… Totul este deocamdata la nivel declarativ, o sa iti pot spune sigur dupa nastere.
    Referitor la doctori…. Dr la care m-am dus eu, dr. Baiulescu, a fost din pacate cam grabit si s-a hotarat la cezariana foarte repede… E mai bine pentru ei, mai rapid si mai simplu. Am mai facut niste analize si as vrea totusi sa nasc in apa… Vedem. Oricum pentru consultatie, ecograf si o analiza am platit suplimentar 175 lei (150+25 lei). Astea nu sunt incluse in pachetul de nastere…Am stat de vorba cu anestezist care mi-a placut foarte mult, si mi-a dat toate explicatiile necesare si chiar mi-a raspuns la intrebari in plus (asta a fost gratuit). Am mai vorbit si cu un neonatolog (tot gratis). Oricum rolul lui este mai mult dupa nastere. Mi s-a facut o electrocardiograma, mi s-a luat tensiunea – gratuit, si am mai facut cateva analize pentru anestezie, din care am mai platit doar una 35 lei (din cauza trombofiliei, tu nu cred ca o sa o platesti), restul au fost incluse in pachet. Deocamdata cam atat sper ca te-au ajutat info. pe care ti le-am dat.
    O sarcina usoara si o nastere unde iti doresti tu!
    O sa pun pe blog povestea nasterii, poti sa mai citesti dupa 7 martie.

  3. Multumesc mult pentru toate info si ca ti-ai gasit timp(si energie) pentru a scrie.Astept cu nerabdare sa citesc cum a decurs nasterea,sper sa fie usoara si sa te recuperezi repede,indiferent ca e naturala/cezariana.Cel mai important e sa fie bebe bine si tu,bineinteles.Cred ca si eu tot prin cezariana voi naste,chiar azi am fost la eco(tot la Regina Maria,dar in Buc) si e totul ok insa problemele mele cu coloana sunt destul de riscante pt o nastere naturala.
    Iti doresc sa treaca timpul usor pana la intalnirea cu bebe si sa va bucurati de acest eveniment minunat:)
    Multa sanatate!!!

Lasă un răspuns

