clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

0-2 Saptamani

Acum sunt foarte ocupata, deci cred ca o sa scriu mai rar…

Bebele e foarte activ noaptea: 20.00-07.00 si ziua sunt cam zombie.

Sa incep cu inceputul.

La maternitate am stat de miercuri pana sambata dupa amiaza, externarea trebuia sa o facem la doua dar am reusit sa plecam pe la 4 si nu ne-a zis nimeni nimic. Asa ca la 4 am plecat spre casa. Cu ocolul aferent pentru a ma intalni cu dr si a nu afla nimic, am ajuns la Craiova la 11.00 seara. Bebele a fost foarte cuminte si s-a trezit doar o data, pe la 10.30. Norocul nostru pentru ca nu aveam loc in masina sa o schimbam si nici posibilitatea grozava sa ii facem lapte. Asa ca taman bine s-a trezit inainte de a ajunge acasa.

Am fost foarte inspirata sa pregatesc totul inainte de a pleca: haine calcate, patut facut si pregatit pentru somn, pampersi, servetele umede, etc. Am luat lapte (Nan HA) de la Brasov – asta ii dadusera in maternitate – si deci aveam si lapte, totul era ok.

Dupa cum am zis si in postul trecut, aveam lapte si eu (mai putin, ca la inceput), dar era suficient sa  ne descurcam.

In prima noapte acasa bebele a dormit destul de mult (ce bineera daca isi pastra acest obicei….), ne-a trezit doar odata (acum manaca de 3 ori noaptea, si de 3-4 ori ziua!!!)

Ne-au fost foarte de folos lucrurile invatate in maternitate: cum sa o schimbam, cum sa ii facem baita, cum o imbracam, cum facem laptele, cum alaptez . Oricum am intrebat si noi si ei ne-au lasat sa incercam, asa ca atunci cand sunteti in situatia asta si nu aveti acasa pe cineva care sa se priceapa, nu ezitati si nu va fie rusine sa intrebati.

S-a trezit!Pa!

M-am intors. Am mancat, si am iesit afara si  bebele doarme, deci pot sa scriu.

Ce spuneam? Da, ziceam ca e important sa stiti ce sa ii faceti lui bebe cand ajungeti acasa, daca nu va ajuta nimeni cu experienta. Si eu am citit carti pe tema asta si am vorbit cu diversi care au copiii, dar pana nu pui tu mana pe bebe sa il schimbi singur, sa ii dai sa manance, sa ii pui un Pampers….Nu se poate face din carti…

Dupa aproximativ o saptamana de la nastere i-am scos laptele praf de tot, ca a venit la san si nu a mai fost nevoie. Mai greu pentru mine pentru ca trebuia sa fiu treaza tot timpul cand ea manca (cand ii dadeam si formula mai statea sotul cu ea si mai dormeam si eu…). Acum nu mai merge asa…Dar oricum merita. Imunitatea si toate cele… Oricum e greu si sa sterilizezi toata ziua la biberoane nu e vreo veselie…

In prima saptamana manca aprox 60-90 ml de formula si a luat in greutate pana in ziua a zecea 300 g. O sa o mai cantarim duminica viitoare sa vedem cat a mai luat.

Prima saptamana a mers totul bine dar  de vreo 10 zile a inceput sa faca caca destul de subtire (cam din perioada cand am inceput alimentatia exclusiva la san), cu un fel de mucus in el si parca seara de pe la 22.00 la 00.00 si cu niste dureri slabe de burta si gaze. Scaunul are in el cateodata si niste bucatele verzi…

Am incercat sa aflu de la diversi ce se intampla si am aflat pareri , ca de obicei diferite..

Asistenta medicului de familie mi-a zis sa ii fac ceai de menta – 1 pliculet cu Baby Calm, tot ceai – 1 pliculet la 300 ml apa, se face infuzie . I-am dat de vreo 4 ori fara nici un rezultat. Cealalta asistenta mi-a zis sa ii fac mucilagiu de orez (1 lingura de orez spalat bine la 1 litru de apa , se fierbe pana scade apa la jumatate, apoi  100 ml de apa se amesteca cu jumatate din cantitatea de orez si se paseaza bine). Mi s-a parut cam mult si am vorbit cu o alta mamica si la sfatul ei i-am dat doar apa dela orez nu si orezul in sine. I-am dat si mucilagiu de vreo 4 ori tot fara nici un rezultat, doar ca la 2 mese nu a mai facut deloc.

Am sunat o tipa care avea o prietena pediatru si am pus-o sa intrebe. Dupa ce a vorbit cu doctorul, mi-a zis ca e normal, fiind alaptata la san si mai ales ca eu facusem cezariana (??????).

Ozi m-am linistit, parca nu mai era asa rau, dar cand mi s-a parut ca incepe iar am sunat sotia unui prieten care e si ea pediatru si mi-a zis sa ii dau Biotics Baby 1/2 pliculet de 2 ori pe zi. Dupa ce am vorbit cu ea, m-am uitat pe prospectul de la Biotics si trebuia atentie la copiii sub 6 luni (Clara are 17 zile!!!) si la copii care au mucus in scaun…. Asa ca nu i-am mai dat.

In final am vorbit cu sora unui prieten care este si ea pediatru si mi-a zis sa nu ii dau nimic si o sa vina ea sambata sa o vada. Mi-a spus ca este normal, pentru ca acum isi populeaza intestinele cu flora si se mai irita, de aici mucusul. Daca ia n greutate, nu are semne de deshidratare si mananca, nu sunt motive de ingrijorare.

Asa ca astept maine sa vad ce zice.

Am fost si la medicul de familie sa o ia in evidenta, dar mai mult m-a speriat: ca e mica (!!!!!), ca are nu stiu ce la buric, ca are icter – mi-a dat si niste vitamine in sensul asta – de la o anumita farmacie….Of, doctorii astia!

In legatura cu operatia: este foarte bine inchisa, aproape nu ma mai doare,  acum dupa 15 zile are 13 cm lungime, burtica s-a tras , mai se vede foarte putin. Oricum se mai trage pentru ca lohiile sunt inca prezente si parca mai doare putin la alaptat. Cateodata chiar uit ca sunt operata, imi aduc aminte cand ma ridic din pat sau cand ma intorc de pe o parte pe alta…Nu reusesc sa dau de muschii abdomenului : ), nu reusesc s ii incordez….A, si nu imi simt pielea de deasupra operatiei vreo 6-7 cm si sub la fel. Dar am vorbit cu un dr si mi-a zis ca dureaza pana se regenereaza nervii. Si din  capatul stang al operatiei ies doua fiere si un nod intre ele. O sa il sun pe dr. sa vad ce imi zice. Trebuiau sa se resoarba si mi-e teama sa nu se infecteze…

Alaptatul este deocamdata foarte dureros, ma dor mameloanele foarte rau, bebele e lacom, si cred ca trage tare. Ma dau eu cu Garmastan dupa fiecare alaptat dar degeaba… Apropo de Garmastan, mi-au zis la maternitate sa ma spal inainte de alaptat, desi pe el scrie ca nu trebuie sa te speli. Oricum daca te uiti pe el sunt numai chimicale…Macar de si-ar face treaba…De cateva zile ma dau cu crema de galbenele si parca e ceva mai bine…Va tin la curent. Oricum de vreo 2 zile au inceput sa apara niste intepaturi in sani cam cand vine timpul pentru masa. Daupa masa bebelinei trec.

Ca medicamente, am luat Paracetamol, cate 2, dupa ce am ajuns acasa cam 5 zile, iau Elevit 1/2 pe zi si fac in continuare Clexane. Am luat o Smecta cand am avut diaree. In rest deocamdata nimic.

Ca si dieta in timpul alaptarii, mananc un fel de regim, poate asa evitam si colicii…. Adica:

– legume fierte: morcov, pastarnac, cartof (supa de pui cu legume)

– carne fiarta, deocamdata doar pui

– carne de porc afumata in casa – foarte putina

– paste cu branza si oua la cuptor

– ciuperci

– mere

– iaurt

– gem de gutui, nuci, pufuleti

– ciorba de pui cu legume. Cam asta mananc de 2 saptamani…

Mi-a zis dr. de familie sa nu mananc varza, rosii, castraveti, pere (unele fac gaze, unele sunt acide si face bebele caca acid). La maternitate mi-au zis sa nu mananc mazare, fasole (fac gaze). Am vazut pe net ca nu poti sa mananci o gramada de lucruri…. O sa pun un link cand gasesc.

Hainele i la spal cu detergent lichid de la Kaufland, ca sa nu ramana particule de detergent in ele, si ii mai dau inca o clatire. Sa nu ramana dero in ele.

Baie ii facem aproape in fiecare seara, repede, ca ii e foarte foame, o dam cu ulei de migdale dulci, ii curatam bine toate pliurile pielii, ne-au zis la maternitate sa o uscam foarte bine, ca se irita usor, urechile si in spatele lor (!!), cutele de la gat, din spatele genunchilor si la incheietura mainilor, intre degete, se sterge bine pe cap si daca e necesar i se pune ser fiziologic in nas si se aspira.

In rest manaca bine, doarme toata ziua (de la 7 dimineata la  8 seara) e o lacoma, se inneaca la fiecare masa…

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

