clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

Saptamana 12

Ce se mai intampla nou in spatamana 12? Au fost 2 saptamani pline de noutati!

1. De vreo 2 saptamani a inceput iar sa fie lapte insuficient pt bebe…Am mai luat o cutie de Galafor si una de Galctogil… Nu am gasit Nutrinatal pe niciunde, asta e singurul pe care nu l-am incercat…..Si mult ceai pentru lactatie (chimen, anason, fenicul, marar – amestecate). Si 1 bere fara aclool pe zi…Am incercat si comprese calde pe sani inainte de alaptare.Si iar e totul la limita…Altceva nu mai stiu ce sa incerc. De vreo saptamana ii dau la ultima masa seara lapte praf pe langa san….Dar mananca doar 30-50 ml maxim. Poate ca ma chinui prea mult cu alaptatul dar chiar imi doresc sa manance laptele meu cat mai mult. Ne face bine la amandoua. Acum in loc de 6 mese pe zi, are 8-9. In general dupa-amiaza se cam termina laptele si ea manaca din 2 in 2 ore…Cand nu se satura, incepe sa dea din picioare in timpul suptului, scoate singura sanul din gura, nu mai are rabdare…E destul de nasol sa o vezi cum incearca sa suga si nu are ce. Nici biberon nu vrea. Am mai luat saptamana asta inca o cutie de Galactogil (a treia) si ma opresc. Inseamna ca nu mai e si cu asta basta.

O sa ii bag cate o masa de biberon integrala (vad eu cum o conving) sau partial biberon, partial san ca cea de seara. Nu are rost sa chinui copilul si pe mine daca nu se mai poate. Poate ca greutatea pe care o pierde acum nu o sa o mai castige niciodata. A supt 3 luni, o sa ma mai mulg si eu inca o perioada, cat o mai fi lapte si mai vedem. La 4 luni incepem diversificarea, se mai schimba lucrurile. Intentionam initial sa o alaptez macar pana la diversificare, ca atunci necesarul de lapte nu mai e asa mare, dar uite ca nu se poate.

2. Cand ii e foame isi suge mainile destul de rau, adica isi baga in gura tot pumnul, nu doar un deget…Cand isi suge pumnii ii mai dau manusi, dar nu o retine foarte mult….Asa se manifesta, si bineinteles incepe sa si mataie, mataitul specific de „mi-e foame!!!”

3. De o saptamana o culcam la 23.00 si se trezeste pe la 6-7.30. E mai bine decat pana acum cand se culca pe la 01.00 si se trezea tot la 6-7.30! Saptamana trecuta a luat in greutate 140 g (acum 2 sapt 120g). E putin sub limita, dar sper ca saptamana asta sa ia mai mult.  Acum 4  zile avea 5060 g (la 11 saptamani)  si 58 cm. Creste bine in lungimne dar nu si in greutate. Acum depinde dupa cine ne luam. OMS (Organizati Mondiala a Sanatatii) zice ca ar trebui sa aiba 6 kg cand implineste 3 luni, pe cand in Mama si copilul zice ca trebuie sa aiba intre 5400 si 5700, deci ar fi bine…Cine mai stie?

Daca mai are cineva solutii pentru a stimula alaptarea astept cu mare interes sugestiile…

Tot de vreo 2 saptamani ii cade parul, de m-am speriat prima data, pana am citit ca e normal.

4. De o saptamana a inceput sa „vorbeasca” cu iepurasul , elefantica si ursuletul de la carusel. In general seara o apuca si ce discursuri le tine! Vorbeste si cu mine cand o schimb sau o pun pe burtica (burtica ei, ca sa tonifiem muschii spatelui, sa isi tina capul mai repede -5-10 min pe zi). Oricum aproape isi tine capul, dar i se mai balagane intr-o parte sau alta, dar e pe drumul cel bun. Acum mai da si cate un chiot cand mai uitam de ea, sa ne anunte ca e acolo.

Baia e ok, a inceput sa dea cu picioarele in apa si pare sa ii placa.

5. Vaccinul, temutul vaccin, a trecut. I-am facut Pentaxim si Engerix. A plans cam 1 minut dupa fiecare (sunt 2 intepaturi – una in mana stanga si una in mana drepata) si a trecut. Cam la un sfert de ora dupa vaccin a adormit si am mers dupa la cumparaturi si  a dormit tot impul (cam 4 ore dupa vaccin). Toata ziua a fost cam somnoroasa. I-am luat temperatura de cate ori s-a trezit (cu termometrul cu baterie si cu cel cu mercur, ca sa fiu sigura). Nu a  facut febra, nu s-a inrosit locul, nu a avut nici o reactie adversa. Bine ca nu i-am dat Paracetamol ca nu a avut nimic. Si mai vazusem si articolul:

http://www.ziare.com/viata-sanatoasa/vaccin/nu-dati-copiilor-paracetamol-dupa-vaccin-921160

Si a fost totul bine.

Am pus aici informatiile pe care le-am citit despre cele 2 vaccinuri. Puteti sa le descarcati si sa va faceti o parere. Sunt si prospectele detaliate.

UCM124514_NEWPI

221-854-1-PB

us_infanrix

vaccin-infanrix-ipv-hib-dtp-a-vaccin-I20247

26608

Si aici este un grafic al CDC despre cresterea fetelor:

grchrt_girls_24hdcirc-l4w_9210

6. In legatura cu ce mai mananc eu acum, am inceput sa „diversific” si eu. Am inceput sa mananc salata verde, ceapa verde si in mancare (fiarta), icre, mananc cate 1/3 mandarina pe zi, mai iau vitamina C din cand in cand, usturoi. Am inceput sa diversific ce mancam cand a implinit 2 luni.

Am mancat intr-o zi 3 guri de spaghete picante si seara a plans Clara cand a facut caca destul de rau, deci picant nu merge.

7. Ce nu e bine, e ca Clara nu mai doarme decat cam 3-4 ore pe zi in 3-4 reprize. Ori din cauza ca ii e foame tot timpul, ori nu stiu. Dar de cam 1 saptamana, nu prea mai doarme, poate de asta nici nu mai creste bine…

8. Acum de cand plou (5-6 zile), fiindca nu se suporta invelita (nu s-a suportat niciodata), i-am mai dat o bluza mai groasa pe ea si o pereche de strampi. Si noaptea doarme dezvelita. Vreau sa ii iau un sac de dormit  pentru la toamna. Am vazut la Ikea unele foarte frumoase. Si ii pun si caciula in cap. In camera sunt 22 de grade, dar mi-e frica sa nu raceasca.

9. Cezariana ma doare intr-o veselie – cred  ca din cauza vremii, am citit ca sunt dureroase la vreme mai nasoala…

Si vad ca nu mi se intampla doar mie:

http://forum.7p.ro/Recuperarea-dupa-cezariana.aspx?g=printtopic&t=51

Poate aveti timp sa vauitati peste asta:

Deocamdata atat cu noutatile, mai scriu cand se mai intampla ceva si am si timp.

Single Post Navigation

3 thoughts on “Saptamana 12

  1. Cristina on said:

    Hello.. Seamana izbitor de mult povestea ta cu a noastra… La copil ma refer in primul rand pentru ca si a mea are acum cam acelasi comportament.. Noi facem 3 luni pe 5 iunie si ieri am facut vaccinul de doua luni… Are o somnolenta de m-a speriat si eu credeam ca va fi agitata…in al doilea rand in ce priveste lactatia si eu stau destul de prost..nu vrei sa stii cat ne-am chinuit in primele saptamani canu stia sa tina sanul deloc si toata lumea imi zicea ca poate ar fi mai bine sa nu ne mai stresam amandoua ca sunt atatia copii care cresc cu lapte praf… Dar nu am renuntat si acum stam cam ca voi…aproape exclusiv san, exceptand doar uneori la masa de seara cand ii mai dau numai lapte praf… Sa stii ca pentru o lactatie mai buna eu mi-am dat seama ca si usturoiul este foarte bun si ca odihna e extrem de importanta. Si eu iau galafor si ceai cam un litru zilnic si vad ca supravietuim… Dar tot cred ca ar trebui sa ajung la macar trei litri de lichide pe zi, insa deocamdata nu am reusit. Alimentatia este iar un factor important…eu mananc absolut orice. Cand am ajuns acasa de la maternitate m-am pus pe sortat alimente si nu mancam multe chestii, dar la primul control ea nu luase bine in greutate si doctora m-a certat ca cica pana si fructele se mananca crude, nu in compot… De asemenea, incearca sa iei in continuare vitaminele pe care le luai in sarcina ( eu am luat si iau inca elevit)… Si mult curaj, IN FIECARE ZI

    • In primul rand la multi ani si sa fie sanatoasa! In ce priveste vaccinul, asa m-am astepta si eu sa fie agitata, dar se pare ca nu toti copii reactioneaza la fel… Vedem peste 10 zile cand ii fac Rotarixul cum o sa mearga…
      In ce priveste lactatia, felicitari pentru ca nu ai renuntat, laptele tau este cel mai frumos cadou pe care poti sa i-l faci acum. Inseamna enorm pentru dezvoltarea si imunitatea ei laptele de mama. Incearca sa nu renunti nici in continuare, oricat de putin ar fi, tot inseamna ceva. Incearca, daca vrea, sa ii dai seara dupa biberon si san. Eu asa ii dau Clarei si adoarme dupa 5-10 minute de supt. Cu biberonul nu prea reusesc sa o adorm, trebuiea sa o mai legan, mai dureaza…Partea cu odihna e mai greu de realizat cu un copil de trei luni, dar avand in vedere ca in cam jumatate din timp se trezeste prima oara dupa masa de la 23.30 la 8.30 dimineata, ma mai odihnesc din cand in cand. O sa incerc si eu cu usturoi chira azi sa vad daca merge si la mine. Inca ceva: incearca sa nu mai porti sutiene stramte (mi-a zis o prietena ca atunci cand a inceput sa il intarce pe fiul ei a pus-o doctorul sa isi stranga peste sani o fasa), asa ca sutienele stramte cred ca nu fac foarte bine. Mie Galaforul nu mi-a dat nici un rezultat impresionant, si sunt deja la a doua cutie. Doar cand am luat cantitatea maxima de Galactogil – 2 linguri de 3ori pe zi – mi s-a parut mai bine, oricum Galactogilul este mai bun, dar deja am luat 3 cutii si cred ca e suficient, mai beau si ceai de lactatie. Cred ca de la ele ma cam luase cu ameteala – scrie pe prospectul de la fenicul ca in cantitate mare da ameteli si tot felul de tulburari nervoase. Si toate medicamentele contin extract de fenicul. Incearca la mesele la care ti se pare ca nu ai lapte suficient sa iti pui un prosop inmuiat in apa un pic fierbinte – sa nu te arda! – pe sani cu 5-10 min inainte de alaptat, la mine merge. Nu am gasit Nutrinatal pe niciunde, as vrea sa il incerc…
      Alimentatia am inceput sa o diversific, dar incet-incet, nu mananc nimic prajit, alimente care baloneaza, etc. Mai introduc cate unul, mai astept sa vad cum ii e…Elevit nu am mai luat de vreo 2 luni.

      Daca mai gasest ceva care sa ajute alaptatul sunt deschisa la sugestii.
      Bafta multa in continuare si daca mai ai timp mai scrie-mi.

      Multa sanatate si mult laptic!
      Te pup

Lasă un răspuns

