clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

2 ANI SI 9 LUNI

Bebelusul meu de ieri-alaltaieri s-a transformat intr-un copil mic. Este uimitor ce se intampla cu copiii la varsta asta. Cel mai bine iti dai seama dupa o plecare de 5-6 zile in concediu. Cand te intorci, wow, ti se pare ca atunci a crescut.

Clara are acum 97 cm si 14 kg. Este similara ca greutate si inaltme cu copii de varsta ei, dar vorbeste mult mai mult.

Acum poarta 25-25 la pantofi si tot pe varfuri merge. Dupa sarbatori mergem la ortoped. Cand am vorbit ultima data cu pediatra mi-a zis ca se rezolva de la sine, dar asta era acum 6 luni si nu sunt semne de mai bine. Si eu cand am fost mica am mers pe varfuri si tot cam la varsta asta s-a rezolvat, dar parca nu mai imi vine sa astept.

Mese:

Are tot 4 mese dupa cum urmeaza:

1. La 10.00-10.30 fructe (para si  banana sau para si kaki sau banana si piersica, kiwi, dupa anotimp) cu 2 biscuiti rupti bucati si o mandarina sau 1/2 portocala stoarse peste si pasate cu blenderul intr-un piure mai subtire. Sau cand sta cu mama sandvis de biscuiti  (biscuiti cu unt nu cu grasimi vegetale sau altceva) cu unt si miere/gem (facut in casa). Sau mai rar orez cu lapte /gris cu lapte.

2. La 13.00  ciorba se vita/pui/peste cu carne. Sau supa cu galusti sau saramura de pui. Tot timpul cu carne. Plus 1/2 felie paine pe care o pun in ciorba maruntita.

3. La 18.45-19.00 piure de cartofi/pilaf/mancare cartofi/paste cu parmezan, usturoi, rosii si sunca (sunca de vreo 2 luni). Ii dau si acrituri, castavecior acru, conopida, sfecla rosie, varza, etc. In general tot cu carne. Daca lipseste carnea, atunci ii dau un ou. Cateodata are si desert. I-am mai cumparat savarina, cam o data pe saptamana.

Dupa masa de seara, pa la 8.30-8.45 mai mananca daca o intreb 5-6 biscuiti cu lapte. Eu maruntesc biscuitii in castron si ii mananca singura. Este singura masa pe care o manaca singura.

4. La 21.50 ii dau ultima masa si anume cea de lapte cu cereale. Adica: 150 ml lapte praf (sau amestecat cu cel de vaca , in proportii variabile) si 4 linguri de cereale amestecate cu apa calda. Cerealele le mixez si apo()i le adaug in lapte. I le dau cu tetina de cereale.

O data pe sapatamana ii fac popcorn in casa (o tigaie de inox pusa pe foc cu o lingura de ulei. Las uleiul sa se incinga si pun popcornul (nu din cel pt microunde ci din ala de se cumpara la punga din supermarket) si il agit cu capacul pus. Incepe sa sara si se face in 2-3 minute. La final adaug putina sare.) . Intr-o seara am fost la meci si a mancat popcorn. Ulterior a varsat tot. Peste ceva timp am fost cu ea la circ si a mancat popcorn de la o alta fetita. Atunci i-am promis ca daca nu varsa ii fac in fiecare saptamana. Si de atunci joia e zi de popcorn. Cu toate incercarile mele de a o tine departe de tot ce presupune intrarea in colctivitate, acest lucru tot se va intampla. Asa ca o pregatesc in sensul asta. Manaca acum popcorn fara si ii fie rau, ii dau ocazional cartofi prajiti, ii dau sunca se porc feliata si afumata (cu cat mai putine E-uri si fara potentatori de aroma) si in ultimul timp a mai gustat si pizza (dupa care i-a fost rau). Eu nu as vrea sa ii sau toate astea dar in momentele de socializare cu alti copii asta le dau parintii, la petreceri la fel. Mi-e foarte greu la varsta asta sa ii povestesc despre mancatul sanatos. Asta pot sa o fac acasa, dar la astfel de evenimente, nu. Asa ca, ne adaptam.

Mananca tot cu jucarii, cartonase, etc. Nu am reusit sa o fac sa ii fie foame si sa manace o  masa fara distragerea atentiei. Cateodata (rar) mananca si fara, dar trebuie sa fie 7-8 ore intre mese. Si chiar nu ii dau nimic intre mese. Mananca cateodata pufuleti sau migdala, nuci caju sau merisoare, dar odata la cateva zile. Asa ca nu se poate spune ca e satula de ce ii dau intre mese… Nu pare sa ii fie foame….Nu stiu ce sa zic. Acum, oricum, se urca singura pe scaunul de masa, ca ii spun ca vine papusa si ii mananca mancarea. Ultima gaselnita a bunicii este sa ii dea mancarea sa o miroasa (vorba vine) si Clara i-o fura din mana. Mama se supara si ii mai da sa miroasa una si tot asa… Diverse scheme ca sa manance. Oricum pare sa functioneze pentru ca a luat foarte bine in greutate in ultimele luni. A fost in vara la mama cateva saptamani si acolo a inceput sa manance mai bine.

Am incercat sa ii introduc lapte de vaca, dar a inceput sa se trezeasca peste noapte si sa ceara lapte. Nu stiu daca a fost un puseu de crestere sau nu se satura dar nu prea i-am mai dat. Oricum daca ii dau e 90 ml LP si 60 ml lapte vaca. Ii dau lapte de la Lidl, bio. Mai mananc si eu asa  ca e ok.

Program zilnic

O trezesc la 9.10 pentru ca nu se mai culca seara. Pe la 10.00-10.30 o pun sa manace apoi ne vedem de treaba, adica ne duceam in oras (acum ma duc la serviciu) sau gateam, sau faceam ordine, sau ne uitam pe carti cu animale, povesti, etc, sau se uita la muzica populara. Ii place muzica populara foarte mult. De vreo 3 saptamani a prins si gustul desenelor asa ca se mai uita si la desene dar doar la ce imi convine mie si cam -15-20 min pe zi. Deocamdata nu se uita in fiecare zi dar ii plac foarte mult.

La 13.00 mananca pranzul dupa care o pun la somn pe la 13.20-13.30 tot cu muzica foarte tare. Are zile cand adoarme imediat si zile cand adoarme la 14.45-15.00, asa ca depinde de ea cat doarme. Oricum in cele 2 ore destinate soamnului, fie ca doarme fie ca vorbeste eu nu ma duc la ea.

La 15.30 o trezesc si la fel, fie mergem in oras la cumparaturi, fie in vreo vizita, fie pe afara, daca vremea o permite. Daca am eu timp ne uitam pe carti cu povesti, construim cava cu Lego, sau face mancare la papusi  cu vasele ei de bucatarie. Nu prea ii place sa se joace singura.

La 18.30-19.00 manaca cina si apoi iar la joaca.

La somnul de pranz nu protesteaza dar la cel de seara (chiar daca doarme cu lumina aprinsa) vrea sa mai stau cu ea. Dupa ce ii dau laptele ea in general imi mai cere, si eu ii spuneam ca ma duc sa fac dus (in vara) iar de vreo 2 luni ii spun ca ma duc sa iau apa de afara (noi tinem apa in afara casei si ea stie) sau mai nou ca ma duc sa bag in centrala. Am schimbat dusul dupa masa in exterior deoarece cand ii spuneam ca ma duc sa fac dus incepea sa planga.  Asa dupa ce ii dau laptele trantesc usa de la intrare si ii spun ca vin imediat. Eu ma duc sus si ea ramane cu papusile si le mai povesteste cate ceva 15-30 min pana adoarme. Doarme tot in patutul tarc. Cat o mai tine si asta….

Abilitati pm

Poate sa urce scarile fara sa se tina de balustrada, dar a cazut de vreo 2 ori si a cam inceput sa se tina. Poate urca 4 etaje la bloc singura. Se dezbraca singura de geaca, caciula, strampi. Tine maneca atunci cand o imbrac. Se urca singura la chiuveta din baie si se spala pe maini, de obicei nu prea o las ca se uda pe haine.

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

