clarapreda

Copilul meu aproape perfect… :)

3 ANI SI JUMATATE – MERSUL LA GRADINITA

Imi pare sincer rau ca nu am mai scris dar cele care aveti copii si serviciu sigur ma intelegeti. Timpul parca s-a scurtat, ora nu mai are 60 de minute… Mi se parea mai greu cu Clara acasa, ma gandeam ca acum cand e la gradinita o sa fie mai usor…. Nu e….!

Sa o luam cu inceputul.

Acum la 3 ani si 7 luni, Clara are 104 cm, diametrul cranian 50 si 16 kg. Nu a mai pus nimic pe ea de cand cu gradinita, cum m-am asteptat. Vorbeste tot timpul, ca de obicei, a inceput sa puna tot felul de intrebari, nu are decat 2 sau 3 cuvinte pe care sa le poceasca din vocabularul uzual. Doarme tot singura in pat de copii, am dat-o in sfarsit jos din tarc, acum 3 saptamani. Acum doarme cu diverse animale de plus si cu perna cu polistiren. Este preferata ei. Nu accepta sa fie invelita, nici acum. Se poate imbraca si dezbraca de pantaloni, chilotei, maieu, geaca cu fermoar si se poate dezbraca de bluza. Lucram la imbracatul ei.

Merge tot pe varfuri, am fost la ortoped, incepem fizioterapia, dar asta in alt post mai pe larg.

Acum programul nostru este urmatorul.

Eu ma trezesc la 7.35 si pana la 7.55 ma pregatesc. La 7.55 o trezesc si o imbrac aproape adormita. Cand am terminat de imbracat o duc la baie unde ne spalam pe dinti si pe fata si apoi ne incaltam, pregatim ghiozdanul si plecam la maxim 8.15 spre gradinita. Ajungem la 8.30, o las si o iau la 4.15-4.30. De obicei e printre ultimii sau (destul de frecvent) ultima. In drum spre casa (daca nu reusesc sa o conving altfel) isi manaca gustarea in masina. Ajungem acasa gatim pentru masa de seara pe care o mancam pe la 7-8 si apoi mai stam pe la tv, mai ne jucam, si la 9.15 intram in camera, spunem 2 povesti si apoi pe la 9.40 la nani, ca ne trezim devreme.

Seara mancam felul I, felul II si apoi desert. Uneori manaca de parca ar fi prima masa pe ziua aia. Mie mi s-a spus ca  la gradinita mananca dar eu stiu? Acum mancam tot ca si inainte: spaghete cu sos de rosii si sunca, mancare de fasole verde, pilaf cu spanac sau dragavei, uneori chipsuri de cartofi (cartofi dati pe razatoare pe partea care ii feliaza si apoi prajiti), piure de cartofi cu omleta sau ou posat (ou crud pus in apa clocotita cu putin otet si practic fiert). Se scoate cand e albusul tare), sos de rosii cu chiftele, etc. Ii place foarte mult sa manace gris cu lapte, taiteii cu lapte, biscuiti cu lapte, humus cu paine, masline, capere, etc.

Cam asta e programul nostru  cu unele variatii. In unele zile cand e sotul acasa o mai scot afara cate o ora cat mai e lumina, ca la gradinita nu ii scot deloc.

I-a crescut parul, acum un an am ras-o in cap si acum are o codita de 4-5 cm, o prind zilnic cu elasticul si doar bretonul e mai scurt, il prindem cu clamite.

La picior poarta 26 unori 27, depinde de marca.

Se duce singura la toaleta si acasa cat si la gradinita. Nu mai are pampers de prin iunie noaptea si la somnul de la pranz i l-am scos cu vreo 3 luni inainte.

A racit la gradinita in prima saptamana si e racita si acum. A fost mai bine, iar rau, iar bine si acu e iar rau. Si asta tot intr-un articol viitor.

 

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

